* * *

Півстоліття тому, п’ятого жовтня 1962 року в світовий прокат вийшов перший фільм про агента 007 – “Доктор Ноу». Трохи пізніше цей день назвали всесвітнім Днем Джеймса Бонда і сьогодні він відзначає своє п’ятдесятиріччя.


Весь світ якимись чином намагаєцця відзначити цю дату. Так, у Великобританії покажуть прем’єру документальної стрічки про творців бондіани «Все або нічого». У Нью-Йорку, у музеї сучасного мистецтва – усі фільми про улюбленого кіногероя. Лос-Анджелес присвятить Бонду ніч музики, а кінофестиваль у Торонто – виставу про знаменитий бондівський стиль – стиль ідеального чоловіка.

Одним з пунктів сьогоднішнього свята стала прем’єра саундтреку до чергової стрічки про пригоди агента 007, яка називатимецця «007: Координати «Skyfall» (трейлер тут: http://youtu.be/iu_p6m5AHCs). На мій погляд – це одна з найкращих музичних тем Джеймса Бонда в історії усієї «бондіани».

Нову пісню виконала нинішня британська зіркова співачка Адель. Авторами композиції є сама Адель і продюсер Пол Епворт (Paul Epworth), який також є співавтором хіта Адель «Rolling in the Deep».

«Skyfall» записана у студії Abbey Road за участю оркестру у складі 77 музикантів.
Прем’єра нової серії Бонда відбудеться 23 жовтня. Агента 007 знову зіграє Деніел Крейг, а у роль лиходія виступить Хав’єр Бардем.

Адель – «SKYFALL» (2012)

ADELE – Skyfall

Що стосуєцця мене, то я (як і Лос-Анджелес:) найбільш у бондіані ціную музику, яка є набагато якіснішою за, власне, самі фільми, і у створенні котрої брали участь нейвідоміші і найкращі музиканти та виконавці.

Витративши значний шмат часу на підбірку-музичний салон, пропоную і вам згадати цю музику – декілька найбільш вдалих пісень з фільмів про агента МІ6 Джеймса Бонда.


Дивіцця і слухайте нижче.

Отже,

Ненсі Синатра – «YOU ONLY LIVE TWICE» (1967)

Дочка Френка Синатри на піку своєї популярності і привабливості, посилання до новомодної тоді східноазійської тематики у мелодії і аранжуванні, та низхідна партія струнних, якій неможливо протистояти, неймовірно поетичний текст про марність сущого («You Only Live Twice or so it seems / One life for yourself and one for your dreams»). Не дивно, що одна з кращих серій бондіани має саундтрек, який уособлює буквально все те найкраще, що автори серіалу намагаються зберегти, відродити і не розгубити всі ці півстоліття.

Карлi Саймон – «NOBODY DOES IT BETTER» (1977)

Ні до, ні після фільму 1977 року «Шпигун, який кохав мене» (погодьтесь, доволі промовиста назва) бондіана не дозволяла собі такого рівня самоіронії. На тлі кращої мелодії за всю історію серіалу Карлі Саймон, одна з найпопулярніших дів сімдесятих, співає про те, що їй шкода всіх інших – тих, хто не пізнав Його. Розумійте слово «it» в назві як хочете – ситуація сама цьому сприяє)

Шеріл Кроу – «TOMORROW NEVER DIES» (1997)

Вибір Шеріл Кроу для запису бондівської теми спочатку виглядало дивним – яке відношення виконавиця добротного попу, замішаного на альт-кантрі, має до секретних агентів? Але голос і сонграйтерский дар зробили свою справу: нічого кращого, ніж ця запаморочливо прониклива балада, бондіана не може запропонувати вже з 1997 року.

Пол Маккартні & Wings «LIVE AND LET DIE» (1973)

Ну, що тут можна сказати? Можливо, найвідоміша з вокальних бондівських тем, предтеча симфонічного хеві-метал, звуковий супровід десятків піротехнічних шоу, джерело прекрасного каверу Guns’n’Roses і чергове підтвердження того, що злі, гучні і важкі пісні вдаються Полу Маккартні нітрохи не гірше від милих балад. А може, навіть і краще.

Duran Duran – «A VIEW TO A KILL» (1985)

Найбільш нехарактерний за звучанням трек у цьому ряду, який свого часу накликав на продюсерів безліч прокльонів за зраду естетичних ідеалів бондіани. Проте з плином часу «A View To A Kill» здається не тільки ідеальним нью-вейвовим хітом, які Duran Duran штампували пачками, але й гарною парою для шизофренічною серії Дж.Бонда, в якій головний лиходій – Крістофер Уокен, що літає Сан-Франциско на дирижаблі. Спроба ж повторити експеримент з a-ha закінчилася чимось глевкуватим.

Ширлі Бессі – «DIAMONDS ARE FOREVER» (1971)

Моя улюблена, чарівна співачка і її пісня, на семплі з якої базуєцця перший сингл з другого альбому Каньє Веста. Ідеальне прощання з Шоном Коннері, для якого однойменний фільм став останнім в офіційному континуумі, куратором якого була компанія Eon: тут і оркестрова розкіш шістдесятих, і натяки на експерименти зі звуком, які характерні для пісень з фільмів з Роджером Муром. Взагалі, це – класика бондіани, імхо.

Том Джонс – «THUNDERBALL» (1965)

У середині шістдесятих нинішній сивочолий патріарх великої поп-музики був смішним підлітковим ідолом в обтягуючих штанцях, проте тим цікавішим є факт, що його могутній голос прямо стосуєцця до найбільш містичного і несподіваного фільму з тих, перших, про співробітника британської розвідки.

Луїс Армстронґ – «WE HAVE ALL THE TIME IN THE WORLD» (1969)

За іронією, одну з найтрагічніших серій пригод агента 007 («На секретній службі її Величності») супроводжує пісня, що по праву займає своє місце в числі найпопулярніших саундтреків для американських весіль. Це не лише останній і найбільш тендітний хіт великого джазмена, але й улюблена тема провідного бондівського композитора – Джона Баррі.

Ширлі Бессі – «GOLDFINGER» (1964)

Чергова поява у цьому списку неперевершеної Ширлі Бессі, що є таким же нев’янучим символом бондіани, як крилата фраза «shaken not stirred», револьверне дуло на титрах і метелики на білих сорочках. Тема, яка справедливо вважається багатьма давніми шанувальниками кращою в історії серіалу, зараз звучить настільки ж прекрасно, але є надміру архетипною для того, щоб вражати.

Тіна Тернер – «GOLDEN EYE»

Тріумфальне повернення бондіани до хороших рецензій і великих касових зборів пройшло під знаком якісної пісні Тіни Тернер – не надто карколомної, але дуже точної, яка демонструє прекрасний компроміс між ранніми експериментами Тіни в соулі та фанку і синтезаторною поп-кар’єрою співачки у вісімдесятих.

Кріс Корнелл «YOU KNOW MY NAME» (2006)

Пісенна презентація Деніела Крейга хоч і явно не дотягувала до рівня кращих тем до пригод агента 007, проте чудово підходила до перезапуску франшизи фільму «Казино Рояль» по духу: екс-вокаліст Soundgarden і Audioslave мурчить і хрипить, обіцяючи кров, піт і шквал емоцій.

***

@adamnet

Advertisements